Хакери вкрали секретні документи про російський Су-57, проект на межі провалу – ЗМІ
Російське оборонне підприємство, пов'язане з розробленням Су-57 і ПАК ДА, виявилося паралізованим через санкції та втрату доступу до зарубіжних технологій.

Розвідувальна спільнота InformNapalm спільно з кіберцентром Fenix оприлюднила документи російського підприємства ТОВ "Дослідно-конструкторське бюро моторобудування" (ОКБМ), розташованого у Воронежі. Компанія - ключовий підрядник ПАТ "Туполєв" і один із розробників редукторів і вузлів для стратегічного бомбардувальника ПАК ДА "Посланник" і винищувача "Су-57".
Аналіз документів показав, що російське виробництво деталей для нових літаків неможливе без імпортних верстатів із числовим програмним керуванням (ЧПК). Після введення західних санкцій підприємство виявилося нездатним виконувати замовлення: обладнання, яке раніше поставлялося з Німеччини, Японії та Тайваню, більше не доступне.
Москва намагається обходити санкції, купуючи обладнання через треті країни, проте виробничі терміни вже зриваються.
Внутрішні документи розкрили провал
У матеріалах витоку, включаючи додаткову угоду між ОКБМ і ПАТ "Туполєв", містяться відомості про проект під шифром "80РШ" - розроблення редуктора-шарніра для авіаційних двигунів. З таблиці технічних характеристик випливає, що йдеться про високоточну деталь, що вимагає оброблення з допуском менше 0,01 мм, це неможливо без імпортних верстатів і вимірювальних комплексів.
У звітах внутрішнього аудиту підприємства зазначається, що зриви термінів програм ПАК ДА та Су-57 безпосередньо пов'язані з дефіцитом верстатного обладнання. Російські заводи неспроможні відтворити необхідний рівень точності та надійності.

Спроби обійти санкції
Розслідування InformNapalm також виявило, що ОКБМ продовжує таємно закуповувати обладнання через треті країни. Зокрема, йдеться про тайванські верстати Hartford і Johnford, а також сербські Grindex. Угоди оформляються через ланцюжки фірм-прокладок, при цому проект фінансується за участі Міністерства промисловості та торгівлі РФ.
Експерти зазначають, що це є прямим доказом державного обходу санкцій та демонструє, що Росія не в змозі виробляти критично важливі компоненти самостійно.
Санкції та наслідки
23 жовтня 2025 року ОКБМ внесено до 19-го пакету санкцій ЄС. Внаслідок цього частина закордонних постачальників остаточно розірвала зв'язки з Росією. Це ставить під загрозу весь проект ПАК ДА, який мав замінити застарілі Ту-95, а також подальше виробництво Су-57, призначеного для конкуренції з F-35.
Фактично російська авіапромисловість зайшла у глухий кут, визнають фахівці: без іноземних технологій навіть базові компоненти, такі як редуктори та шарніри, не можуть бути вироблені всередині країни.

Раніше Dialog.UA повідомляв, що Z-канали першими повідомили 27 жовтня про знищення вертольота "Ка-52" ВКС РФ.
Останні новини
Швець розповів про "стратегічний обман високого класу" та його наслідки: "Мав змусити противника..."
17:00”У мене у голові тільки одна думка: диверсія”, – Z-патріот звинуватив Кремль у краху економіки
15:50Розгром російських військових під час заходу до Покровська – Z-блогер Разведос влаштував скандал
13:25Окупанти перетворюють Чорне море на мертву зону: у Криму зафіксовано сотні викидів метану – ЦНС
10:41Видовищне знищення російського Shahed кулеметом M134 Minigun показали на відео з вертольота "Мі-8"
09:42Справа "Мідас": Свириденко повідомила про усунення з посади віцепрезидента "Енергоатома" Хартмута
07:11