15 травня 2025, 07:24

Більше ніколи не злетить: Кремлю довелося назавжди поховати авіаційну новинку

У РФ закривають черговий проект, на цей раз зы створення літака "Байкал".

Більше ніколи не злетить: Кремлю довелося назавжди поховати авіаційну новинку

Згідно з початковими планами ще 2024 року, літак "Байкал" мали запустити у серійне виробництво. Саме він і мав прийти на зміну ще радянському літаку "Ан-2", більш відомому, як "кукурудзник", повідомляє ресурс The Moscow Times.

Напередодні постпред президента РФ у ДФО Юрій Трутнєв заявив, що робота над літаком зайшла у глухий кут. Більше того, він точно не надійде до серійного виробництва.

За словами Трутнєва, не варто чекати, що літак колись з'явиться й у майбутньому.

Він також визнав і той факт, що малої авіації практично немає та доведеться здыйснювати ремоторизацію літаків "Ан-2".

Роботи над "Байкалом" велися з 2019 року компанією "Байкал Інжиніринг" (дочірня компанія Уральського заводу цивільної авіації). Мінпромторг РФ виділив на проект 3,5 млрд рублів. Один літак мав коштувати 120 млн рублів, а серійне виробництво планувалося на 2024 рік.

Вже у ході самого розроблення вартість одного літака піднялася до 450 млн рублів, але після втручання Путіна впала до 280 млн рублів.

Російські паблики писали у тому, що ще під час проектування було допущено помилки та його необхідно проектувати повністю заново. Самі розробники зажадали 10 млрд рублів і ще п'ять років на створення проекту.

Спочатку передбачалося, що "Байкал" використовуватиметься усередині РФ. Він зможе перевозити до 9 пасажирів чи вантаж вагою до 2 тонн. Швидкість літака мала становити 300 км/год.

Раніше Dialog.UA повідомляв, що всі автомобілі концерну "АвтоВАЗ" на 50% складаються із іноземних комплектувальних.

Нагадаємо, у РФ триває дефіцит картоплі, яку Кремль завозить з інших країн.

Автор: Дмитрий Мироненко

Останні новини