26 августа 2022, 16:19

Американська ракета-носій Antares отримає новий двигун від Firefly Aerospace

Northrop Grumman встановлюватиме на ракету-носій Antares нові двигуни виробництва Firefly Aerospace. Через російську агресію екс-компанія Макса Полякова замінить РД-181 виробництва РФ сучаснішими американськими силовими установками.

Американська ракета-носій Antares отримає новий двигун від Firefly Aerospace

Northrop Grumman спільно з Firefly Aerospace оснастить ракету-носій Antares американським двигуном

Російське вторгнення в Україну призводить до глобальних змін, у тому числі в американській аерокосмічній індустрії. Компанія Northrop Grumman Corporation оголосила про кооперацію з Firefly Aerospace, спрямовану на модернізацію ракети-носія Antares. Суть удосконалення космічного апарату зводиться до його переобладнання на нові двигуни американського виробництва.

Модернізація ракети – наслідок російської агресії

Крок, зроблений Northrop Grumman, є вимушеним, бо потреба у ньому виникла через російську агресію. Ракета Antares була спільним проєктом США і країн колишнього СРСР, тому у якості рушія вона використовувала російський рідиннопаливний двигун РД-181, а складанням першого ступеню апарату займався український завод «Южмаш». Війна Росії зробила таку співпрацю неможливою одразу через три причини:

●через санкції, накладені США на РФ за агресію проти України, Росія у відповідь припинила постачання ракетних складників до Америки;

●український підрядник не може виконувати замовлення через ризик ракетних ударів (росіяни вже намагалися атакувати «Южмаш»);

●на складах Northrop Grumman, якщо вірити «Роскосмосу», залишилося всього 4 невикористаних двигуни РД-181, яких вистачить для спорядження двох кораблів Cygnus.

Такий стан справ значно ускладнює продовження компанією Northrop Grumman участі в забезпеченні МКС. Ракета-носій Antares використовується у якості транспортного засобу для вирушення на орбіту вантажних кораблів Cygnus. Окрім доставлення провізії, наукового обладнання та інструментів на борт станції, вона також може використовуватися для коригування її траєкторії. Оскільки після 2024 року РФ планує покинути проєкт МКС, потреба у двигунах для корекції орбіти гостро стоїть перед США. Адже наразі для виконання цієї задачі використовуються тільки російські кораблі Прогрес-МС.

Northrop Grumman оснастить Antares двигунами Firefly Aerospace

Щоб розв'язати проблему з нестачею двигунів, Northrop Grumman планує найближчим часом зайнятися модернізацією ракети Антарес, у ході якої оснастити її новими силовими установками американського виробництва. У якості постачальника двигунів індустріальний гігант обрав компанію Firefly Aerospace, відому українцям завдяки участі в її розвитку IT-підприємця Максима Полякова.

Першим кроком співпраці технологічних компаній стане розробка повністю американської версії ракети Antares 330, повідомив Скотт Лер, віцепрезидент Northrop Grumman. Надалі компанії планують продовжувати кооперацію і створити ракету-носій середнього класу нового покоління.

Завдяки тому, що ракетні двигуни Firefly використовують ті ж типи палива, що і РД-181 (керосин та зріджений кисень), зміна силової установки не потребує кардинальної модернізації пускових майданчиків. Нова версія Антареса отримає 7 двигунів Miranda, а також композитні паливні баки для першого ступеня, виготовлені Файрфлай. Northrop Grumman, і свого боку надасть авіоніку, програмне забезпечення, а також силові установки Castor 30XL для верхніх ступенів.

Модернізація ракети-носія дозволить не лише відмовитися від іноземних комплектуючих, а й підвищити її вантажність. Нинішня модифікація космічного апарата здатна вивести на низьку навколоземну орбіту до 8 тонн корисного навантаження. Нова версія ракети зможе збільшити цей показник на 30%, до 10,5 тонн.

Перші запуски модернізованої Antares 330 розробники планують здійснити не раніше 2024 року. Оскільки наявних запасів російських комплектуючих вистачить лише до 2023 року, у проміжний період, доки буде проходити модернізація та випробування оновленого апарата, для запусків на орбіту вантажних кораблів Cygnus будуть використані носії Falcon 9 компанії SpaceX. Northrop Grumman повідомила про фрахтування трьох таких апаратів на 2023 та 2024 рік.

Про Northrop Grumman та Firefly Aerospace

Northrop Grumman – це американський багатогалузевий індустріальний гігант, відомий у всьому світі як виробник військової та космічної техніки. Корпорація, утворена в результаті злиття Northrop і Grumman у 1994 році, займається виготовленням літаків, кораблів та космічних апаратів, а також розвитком електронних технологій. У штаті компанії працює майже 100 тис. співробітників, а серед її продуктів у тому числі авіаносці типів «Німіц» та «Джеральд Форд», які зараз складають основу флоту США, та перспективний стратегічний бомбардувальник B-21 Raider.

Firefly Aerospace – приватна аерокосмічна компанія з Техасу, заснована у 2014 році Томом Марк'юзіком. З 2017 по 2022 рік головним її інвестором був підприємець українського походження Макс Поляков. Він відродив компанію, повністю перезапустивши її після банкрутства. Під керівництвом Полякова Firefly фактично з нуля розробила та довела до стадії випробувань легку ракету-носій Alpha (перший запуск – вересень 2021) та просунулася у розробці ракети середнього класу Beta. Рекордно-короткі строки в 4 роки, за які вдалося запустити Alpha, є свідченням успішного поєднання американських та українських космічних розробок та інтелектуального потенціалу.

У вересні компанія планує провести другий випробувальний політ ракети Alpha, але він пройде вже без участі Полякова. Український підприємець, щоб уникнути конфлікту з владою США (незадоволеною присутністю іноземних власників у стратегічній галузі), продав свою частку американському інвестиційному фонду, а наразі сконцентрувався на підтримці обороноздатності України.

Последние новости