1 ноября 2023, 17:33

Чому метро на Виноградар досі не працює: розслідування проєкту "Наша Справа" Новини.LIVE

Нині київський метрополітен виконує надважливу функцію: окрім перевезення пасажирів, він ще й слугує укриттям для сотень тисяч містян.

Чому метро на Виноградар досі не працює: розслідування проєкту "Наша Справа" Новини.LIVE

Обіцянки мера про продовження зеленої гілки метрополітену на житловий масив Виноградар залишаються гучними, але дій кияни досі не бачать. Що не так із заявами мера та у чому проблема з будівництвом метрополітену — розбирались журналісти проєкту “НАША СПРАВА” Новини.LIVE.

Нині київський метрополітен виконує надважливу функцію: окрім перевезення пасажирів, він ще й слугує укриттям для сотень тисяч містян. Здавалося б, саме час активніше зайнятись будівництвом нових станцій, тим паче що метро на Виноградар вже давно в роботі. Проте кияни досі не бачать результатів. Команда проєкту “НАША СПРАВА” вирішила розібратись, які справжні причини нездачі станцій та куди насправді йдуть кошти.

Перші проблеми метро на Виноградар почалися ще на моменті проведення тендерної процедури на будівництво ділянки Сирецько-Печерської лінії. Довкола компанії "Київметробуд", яка запропонувала найнижчу ціну за виконання робіт (на 12 мільйонів 214 тисяч гривень нижче очікуваної вартості), почались корупційні баталії, які точно не сприяли своєчасному будівництву метро. 2020 року СБУ викрила механізм заволодіння бюджетними коштами, виділеними на будівництво метро на Виноградар. За позовом Київської міської прокуратури, суд зобов’язав "Київметробуд" повернути державі майже 200 мільйонів гривень.

Попри проблеми, мер столиці Віталій Кличко заявив, що за відсутності форс-мажорів метро на Виноградар зможуть відкрити 2024 року. Проте існують докази, які спростовують такі обіцянки.

"Корупційна схема, коли проектантам будівництва метрополітену виділяють 69 мільйонів гривень на коригування того, що ніхто не може побачити, тому що там стоїть гриф "таємно". Як будується Метрополітен – ви не побачите, я не побачу, і ніхто не побачить, отже і фінанси під грифом. Не можна проконтролювати те, що закрите в доступі", — розповідає експерт з містобудування Віктор Глеба.

Продовження Сирецько-Печерської лінії на житловий масив Виноградар проєктували ще 2017 року. З того часу житловий масив видозмінився: там звели нові житлові комплекси. Існуючі електромережі, комунікації та інфраструктура також відрізняються від тих, які були ще в 2017 році.

“Під житловими комплексами метро не можуть провести, бо потрібні проміжні станції відкритого типу робити для будівельників, а їх робити ніде, все забудовано житловими комплексами", — пояснює Віктор Глеба

"Проєкт не прив'язаний до існуючих мереж. До прикладу, немає благоустрою вулиць, які будуть використовуватись при будівництві цього метрополітену", —запевняє голова бюджетної комісії Київради Андрій Вітренко.

Разом з тим, Віталій Кличко запевнив, що будівельні роботи досі тривають, але під землею. Проте місцеві та експерти ставлять заяву мера під сумнів.

"Уже чотири роки, там дерева повиростали на тому місці, де мали ходити екскаватори, де мали штольні робити і проміжні станції закладати. Немає нічого, все розграбовано”, — говорить Віктор Глеба.

У відповідь на запит команди проєкту “Наша Справа” до КМДА повідомили, що терміни здачі станцій метро затягуються не через корупцію, а через ковід та військовий стан. Тим часом місто продовжує виділяти кошти на будівництво метро.

"Кошти виділяються, але ці кошти ніхто не використовує. Станом на сьогодні в бюджеті 2023 року закладено приблизно 560 мільйонів. Наскільки мені відомо, використання цих коштів наближається до позначки 29%", — зазначив голова постійної комісії з питань бюджету та соціально-економічного розвитку Київради Андрій Вітренко в інтерв’ю "Наша Справа".

Джерело: “НАША СПРАВА” Новини.LIVE

Последние новости