Росія благає зняти санкції: Москва терміново звернулася до ООН – Reuters
Москва звернулася до ICAO із проханням пом'якшити санкції, фактично визнавши тотальну залежність своєї авіації від західних технологій, пише Reuters.
Москва офіційно звернулася до Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО (International Civil Aviation Organization), установа ООН) з проханням послабити санкції, прикриваючись "стурбованістю безпекою польотів". Як пише Reuters, Росія вперше на міжнародному рівні фактично визнала, що не справляється без західних технологій і запчастин.
Ще вчора Кремль говорив про "повну автономію та технологічний суверенітет", а сьогодні принижено вимагає доступу до Boeing і Airbus, інакше флот зупиниться. Але Захід навряд чи піде назустріч: доки триває війна проти України, розмов про відміну санкцій бути не може.
Що сталося
Росія підготувала документи для асамблеї ІСАО, в яких стверджується, що санкції "порушують право людини на свободу пересування" й організація має припинити "політично упереджені заходи" у сфері авіації. Але за цими гучними словами стоїть реальність: російський авіапарк стрімко старіє, а запасні частини для Boeing і Airbus неможливо повноцінно доставляти навіть через "сірі схеми".
Джерело агентства прямо каже: якщо найближчим часом російський Airbus або Boeing впаде, жертвами стануть десятки людей, і це буде наслідком санкцій, тобто Москва фактично визнає: ризик катастрофи є критичним.
Експерти: це виглядає принизливо для РФ
На тлі колишньої риторики Кремля про "технологічний суверенітет" і "повну незалежність від Заходу" такі прохання звучать як визнання провалу. Росія не у змозі налагодити масове виробництво власних лайнерів: проекти МС-21, SJ-100 та "Іл-114" залишаються на папері, а "Аерофлот" вже скоротив плани закупівлі російських літаків.
Ще кілька років тому Москва заявляла про відродження авіапрому, а сьогодні змушена буквально благати ООН надати доступ до західних технологій, інакше флот обрушиться.
Наслідки та контекст
2022 року, після вторгнення в Україну, Росію навіть не переобрали до ради ІСАО, де представлено 36 країн. Зараз Москва намагається повернути собі вплив, але це виглядає, швидше, відчайдушною спробою втриматися на плаву.
Тим часом трагедії вже трапляються: у липні в Амурській області розбився Ан-24 компанії "Ангара" — літак, якому майже 50 років. Під санкціями російський авіапарк все більше перетворюється на музей техніки, де замість модернізації — ризик аварій і людських жертв.
Ситуація погіршується
Росія більше не може приховувати краху своєї авіації. Гордість не дозволяє Кремлю прямо визнати реальність, але документи в ІСАО — це фактичне визнання: без Заходу літаки перетворюються на смертельну загрозу. Захід навряд чи почує ці прохання: шлях до діалогу лежить через припинення війни проти України.
Як раніше повідомляв Dialog.UA, Москва почала шукати допомоги навіть в Африці – Ефіопії.
Останні новини
"Необхідно діяти", – Зеленський показав наслідки терору РФ і вилетів до США на зустріч із Трампом
11:23
Яковина розповів про важливу подію, яка може радикально все змінити у Росії: "Якщо вони влучили..."
Без води та без їжі: окупанти в Олексіївці на Сумщині можуть повторити долю ЗС РФ у Кондратівці
07:44