24 липня 2025, 13:44

"Загинули всі", – росЗМІ вражені подробицею авіакатастрофи Ан-24 в Амурській області

Падіння 50-річного літака "Ан-24" в Амурській області з десятками загиблих є трагічним відображенням технологічного глухого кута, в якому опинилася Росія.

"Загинули всі", – росЗМІ вражені подробицею авіакатастрофи Ан-24 в Амурській області

У четвер в Амурській області розбився пасажирський Ан-24 авіакомпанії "Ангара". На борту перебувало 49 людей, включаючи п'ятьох дітей, - загинули всі. Літак 1976 випуску не зміг сісти з першої спроби та зник з радарів при повторному заході на посадку. Уламки знайшли на схилі гори за 15 кілометрів від Тинди, пише "Агентство".

Ан-24, що розбився, відлітав практично весь свій нормативний ресурс у 50 років, і його термін служби був продовжений до 2036 року. Однак це продовження, як з'ясувалося, відбувалося без узгодження з українським розробником КБ "Антонов" і, як повідомляють російські авіаексперти, за умов повної технологічної ізоляції.

Санкції залишили Росію без літаків

Після повномасштабного вторгнення в Україну та подальших санкцій Росія виявилася відрізаною від світових технологій. Іноземні лайнери позбавлені обслуговування та запчастин, а власних аналогів немає. По суті, у країні немає серійного виробництва пасажирських літаків. Старі Ан-24 й Ан-26 продовжують літати, незважаючи на вік, несправності та ризики. Як визнавав сам глава "Ангари", авіакомпанії змушені просити дозволу використати 50-річні літаки, бо інших варіантів у них просто немає.

Безвихідь на фоні гігантської географії

Росія - країна величезних відстаней. У багатьох регіонах літак - єдина сполучна ланка між містами. Але тепер цей повітряний флот - це музей під тиском: застарілі машини без ресурсів, запчастин, технічної підтримки та надії на оновлення.

Це не перший випадок і, схоже, не останній

З 2010 року у Росії сталося як мінімум три катастрофи Ан-24 із загиблими, включаючи два випадки з авіакомпанією "Ангара". Борт, що розбився, раніше потрапляв у чотири авіаінциденти. В одному з рейсів відмовив генератор, в іншому - радіозв'язок. Машини, які вже давно мали бути списані, продовжують експлуатуватися не за бажанням, а за безвихіддю.

Катастрофа в Амурській області - це не виняток, а прямий наслідок деградації Росії. Санкції, обрив технологічних ланцюжків, ізоляція та відсутність власного авіапрому перетворили цивільну авіацію Росії на смертельно застарілу систему, яка ще довго буде забирати життя, роблять висновок експерти.

Як раніше повідомляв Dialog.UAзниклий Ан-24 був випущений ще 1976 року, тобто майже півстоліття тому.

Автор: Марк Ворошилов

Останні новини