29 вересня 2025, 16:22

"Удар у спину" від Сі: великий порт Китаю закривають для тіньових флотів Ірану та РФ

У Китаї найбільший нафтовий порт Ціндао з листопада вводить обмеження для старих і проблемних танкерів, що безпосередньо зачепить перевізників російської та іранської нафти.

"Удар у спину" від Сі: великий порт Китаю закривають для тіньових флотів Ірану та РФ

Ключовий нафтовий вузол Китаю порт Ціндао, через який проходить близько шостої частини всього імпорту нафти країни, оголосив про введення нових правил проти тіньового флоту. З 1 листопада тут заборонять швартуватися судам віком від 31 року, а також тим, які змінювали ідентифікацію Міжнародної морської організації або мають недійсні документи.

Про це пише видання Bloomberg.

Ці кроки є реакцією на скандал у серпні, коли США запровадили санкції проти компанії у районі порту Дунцзякоу, звинувативши її в отриманні іранської нафти з уже санкціонованого судна. Вашингтон попередив про можливе посилення заходів, що викликало занепокоєння Пекіну щодо стабільності постачань.

Згідно з новими правилами, якщо судно отримало відмову у заході, воно позбавляється права швартування протягом року.

Крім того, для інших судів, що заходять до провінції Шаньдун, застосовуватиметься система оцінювання ризиків. Танкеру можуть відмовити у швартовці, якщо він отримає низький бал за вік чи застрахованість від екологічних збитків.

Ціндао давно вважається одним із головних каналів надходження іранської нафти до Китаю. За даними аналітичної компанії Kpler, цього року через порт щодня надходило близько 300 тисяч барелів іранської нафти, хоча офіційна статистика стверджує, що імпорт із Ірану припинено ще з середини 2022 року.

На думку аналітика Vortexa Емми Лі, нові заходи навряд чи сильно вплинуть на обсяги ввезення такої сировини: "Доля Ціндао в імпорті нафти Шаньдуна впала з понад 40% у 2020 році до приблизно 20% з 2024 року, оскільки сусідні порти розширили можливості для надвеликих суден".

Як зазначають експерти, іранська нафта найчастіше доставляється у води біля Малайзії чи інші проміжні точки, де перевантажується з одного судна на інше. На першому етапі маршруту з Перської затоки використовуються судна під американськими санкціями, а фінальний перегін виконує так званий тіньовий флот.

Таким чином, рішення влади Ціндао стає черговим ударом по тіньових перевезеннях, хоча ключовий потік санкційної нафти, як і раніше, залишається в обході міжнародних правил.

Раніше Dialog.UA повідомляв, що тіньовий флот Путіна знайшов спосіб обійти санкції та може зламати світову торгівлю.

Ми також писали, що найбільший портовий оператор Індії не хоче бачити кораблі тіньового флоту РФ.


Автор: Татьяна Шевченко

Останні новини