3 липня 2025, 14:05

"Продажі впали на 30%", – обвалився великий сектор російської економіки

Падіння продажу та різке зростання цін буквально ховають російські авторинок, для мільйонів росіян нові машини стають недоступною розкішшю, пишуть росЗМІ.

"Продажі впали на 30%", – обвалився великий сектор російської економіки

Російський автомобільний ринок, який нещодавно рапортує про "відновлення", почав стрімке падіння, пишуть росЗМІ. Високі ставки за кредитами, різке зростання зборів і масовий догляд західних брендів розгорнули ситуацію. Тепер навіть пільгові програми ледве підтримують попит, а скарбниця ризикує недорахувати сотні мільярдів рублів.

Про проблеми Росії також пише Bloomberg.

Гучний обвал

За даними Асоціації європейських підприємств РФ, у першій половині 2025 року продажі легкових і комерційних автомобілів у Росії впали на 27% порівняно з минулим роком, ледь перевищивши 546 тисяч штук. Прогноз на весь рік переглянутий у найгірший бік - тепер очікується спад не менш як на чверть. Це стало кінцем дворічної відбудови, яка почалася після провалу 2022-го, коли ринок обрушився через війну проти України та санкцій.

Кредити та збори вбивають попит

Обсяг автокредитів за перші п'ять місяців 2025 року впав одразу на 50%. Навіть чиновники визнають: висока ключова ставка робить покупку машин більшості росіян недоступною. Ситуацію посилило зростання утилізаційного збору: протягом року він підскочив на 70-85%, а перспективі його обіцяють збільшувати ще 10-20% щорічно. Тепер навіть сама базова іномарка стала дорожчою на сотні тисяч рублів, а деякі моделі подорожчали майже на 8,5 тисячи доларів.

Частка китайців і крах "Лади"

Після відходу західних брендів російський ринок заполонили китайські машини: вони охопили майже 60% продажів. При цьому власна гордість, бренд "Лада", теж втрачає позиції: продаж впав на 26% лише з початку року. Глава "АвтоВАЗу" пояснює це не тільки зростанням ставок, але й тим, що китайці швидше адаптуються та пропонують вигідніші умови.

На тлі обвалу імпорту та падіння доходів Мінпромторг спішно виділив субсидії на пільгові кредити та лізинг, але визнає, що ці кошти вже закінчуються. Влада РФ вводить все більше обмежень, щоб утруднити ввезення автомобілів з-за кордону.

Що це означає для росіян

Авторинок, який вважався індикатором "повернення до стабільності", опинився у рецесії. Спад попиту та задушливі збори позбавляють росіян шансу купити нові автомобілі, а бюджет - доходів. На цьому тлі влада публічно говорить про "підтримку вітчизняного виробництва", але за фактом ринок стискається, а іноземні машини стають або розкішшю, або товаром, що зникає.

Раніше Dialog.UA повідомляв, що у Росії зазнав краху гучний проект автопрому - у Мішустіна терміново чистять Інтернет.

Автор: Марк Ворошилов

Останні новини