27 травня 2025, 14:56

У Росії закінчуються гроші: впала ще одна галузь її економіки – Reuters

Залізниці Росії, артерії її економіки, накриває катастрофічний рівень падіння, показуючи реальний рівень економічного становища РФ під санкціями.

У Росії закінчуються гроші: впала ще одна галузь її економіки – Reuters

Російська економіка продовжує швидко втрачати стійкість. Один із найоб'єктивніших індикаторів її стану - залізниці - подає тривожні сигнали: РЖД не вистачає коштів навіть на закупівлю базової інфраструктури. Це удар як по транспортній системі, так і по всій виробничій моделі РФ.

Порожні рейки - порожня економіка

АТ "Російські залізниці" офіційно готує нове скорочення витрат на 2025 рік - тепер під ніж підуть закупівлі рейок, вагонів, локомотивів і ремонт шляхів. Як повідомляє Reuters з посиланням на внутрішні документи компанії, інвестпрограма РЖД вже урізана більш ніж на третину, та це лише початок.

За останні роки вантажоперевезення впало до 15-річного мінімуму, а за перші чотири місяці поточного року знизилося ще на 6,8%. Річний виторг недоотримає 87 млрд рублів, а обсяги перевезень у 2025 році скоротяться на 36,7 млн тонн.

У Росії закінчуються гроші

Причина краху проста: гроші закінчуються. Висока ключова ставка Центробанку (замість запланованих 16% реальних 21%) задушила кредитування. Лише на виплати за боргами у 2025 році РЖД витратить 688 млрд рублів - майже чверть усієї виручки, та це у шість разів більше, ніж роком раніше.

Щоб вижити, компанія змушена скорочувати все: від будівельних проектів до базових витрат. Наприклад, витрати на стратегічне розширення БАМа та Транссибу - ключових шляхів на схід - були урізані втричі: з 375 до 117 млрд рублів. Розвиток портових напрямків у європейській частині Росії фактично заморожено.

Симптоми системного розпаду

Залізниці - це не просто транспорт. У країні з таким географічним масштабом, де логістика є основою функціонування промисловості, розвал РЗ - це вирок усій економіці. Зниження перевезень означає падіння попиту на сировину, продукцію, комплектувальні. А це, своєю чергою, означає: підприємства простоюють, склади заповнюються, ланцюжки рвуться.

Поки Кремль розповідає про тих, хто "випереджає середньосвітові темпи" та "рекордне зростання", навіть державні гіганти не можуть залатати дірки у власному бюджеті. Раніше РЖД врятували за рахунок бюджетного вливання на 162 млрд рублів, але чи зможе уряд повторити допомогу на тлі дорогої війни та дефіциту, що розростається, велике питання.

Росія котиться у глухий кут

Якщо залізниці - це артерії економіки, то сьогодні у Росії починається внутрішній інфаркт. Все, що може їхати, буксує. Все, що потрібно будувати, скасовується. Все, що має розвиватися, згортається. Красива вітрина "стабільності", зібрана з прес-релізів і заяв, тріскається. А під нею країна, яка вже не може дозволити собі власні рейки.

Раніше Dialog.UA повідомляв, що Радкомфлот показав колосальні збитки на тлі санкцій.

Автор: Марк Ворошилов

Останні новини