6 июля 2021, 15:46

Замовні матеріали в пошуковій системі на Павла Барбула

Cкільки коштувала “заказуха” проти підприємця Павла Барбула?

В Україні успішно інтегровано Гугл в схему розповсюдження замовних матеріалів за допомогою «сміттєвих» інтернет-ЗМІ. Один з найяскравіших прикладів такої дивної кооперації між транснаціональною корпорацією та українськими «зливними бачками» є відпрацювання замовлення з дискредитації колишнього очільника ДП «Спецтехноекспорт». Тобто ціллю став Барбул Павло Олексійович.

Павло Барбул: Запитайте в працівників даної сфери, що таке заказуха і як чорні піарники для цього використовують Google Ads

Зазвичай для того, щоб зрозуміти, що перед вами зразок, так званого, чорного PR, не треба бути медіа-експертом. Достатньо того, що в інформаційному повідомленні, статті чи у будь-якого іншого джерела немає позиції установи, компанії чи особи, яку «замовили», в нашому випадку це Павло Барбул. Тобто, коли ви бачите, що «ЗМІ-викривач» зливає на когось негатив, а точка зору звинуваченого у тексті відсутня, то будьте певні – це не журналістика. Однобокість, заангажованість, один і той самий матеріал передруковано кількома ЗМІ – все це ознаки того, що серед журналістів прийнято зневажливо називати «заказуха».

Водночас варто зазначити, що коли мова йде про непряму рекламу або іміджеві матеріали, самі ЗМІ, дбаючи про власну репутацію, ставлять над замовним матеріалом позначку «реклама» чи якось інакше виокремлюють його у стрічці новин, наприклад додають до заголовку «promoted» і відразу зрозуміло, що ця інформація кимось просувається за гроші чи на партнерських засадах. Але це часто не є правдою. З точки зору чорного PR немає різниці де купувати рекламу, в пошукових сервісах чи в певних сайтів - чорнушників.

Алгоритм оплачуваної реклами

Сам алгоритм простий: ви надаєте ключові слова, за якими на вашу думку будуть шукати в мережі товар або послуги, які ви просуваєте, і от - ваш сайт на перших позиціях у стрічці посилань, виданих пошуковиком. Розрахунок відбувається по факту виконаної роботи, і залежить від кількості переходів користувачів за посиланням на рекламні матеріали замовника, розміщені на інших ресурсах. Чудово, якщо це відбувається за пошуковими словами «дитячий велосипед» або «замовити піцу». Коли ж після набору в пошуковому рядку, імені та прізвища певної людини, перші три посилання спрямовують користувача на замовні матеріали, зміст яких суто негативний для репутації особи, прізвище якої було введено, то жодна позначка ситуації не змінить – пошуковий сервіс бере безпосередню участь в спецоперації інформаційних кілерів та отримує за це оплату.

Дуже дивно, що це відбувається не дивлячись на те, що в правилах пошукової реклами заборонена маніпуляція медіаконтентом, адже саме цим власне й займались «рекламодавці», які просували неправдиві та маніпулятивні тексти по запиту “Павло Барбул”.

25 тисяч доларів на дискредитацію Павла Барбула

У березні цього року Печерський районний суд Києва задовольнив клопотання українського підприємця, колишнього директора ДП «Спецтехноекспорт» Павла Барбул і заблокував низку сайтів, де під виглядом новин подається проплачена інформація, яка дискредитує Павла Барбула і вводить в оману читачів. Серед цих сайтів були і такі ресурси, як antikor.com.ua та apostrophe.ua.

Обидва дуже добре відомі медіа-спільноті тим, що за невеликі кошти розмістять будь який замовний матеріал, не гребуючи навіть інформаційними диверсіями проти державної безпеки. З цими майданчиками, а також з сайтами slovoidilo.ua та replyua.net і співпрацював Гугл, підтягуючи посилання на їхні замовні новини, героєм яких став Павло Барбул, так, щоб кожен, хто набере у пошуку його ім’я, першими побачив потрібні замовнику посилання.

Павло Барбул, на жаль, далеко не єдина персона яка зазнає такого удару від пошукових машин з ініціативи конкурентів.

Оцінка експертів щодо вартості послуг

За оцінкою експертів, з 11 листопада 2020 по 19 травня 2021 згадані сайти мали заплатили компанії за послуги контекстної реклами щонайменше 11,5 тисяч в національній валюті США. Приблизна вартість самих публікацій негативу склала за цей період близько 13 000$. Зокрема на Antikor було розміщено 37 публікацій, на From-ua 20, 7 - на Slovoidilo і 1 публікація на Replyua. Ще раз, все це лише за півроку. Таким чином, загальні витрати на дискредитацію з листопада минулого року по травень поточного становлять щонайменше 25 000 $. Павло Барбул постраждав від таких дій.

Серйозні витрати свідчать про серйозного замовника. Наразі немає підстав впевнено стверджувати, хто саме стоїть за такою дорогою інформаційною атакою на особу, яка не є політиком та не займає високих державних посад. Проте, можна з упевненістю сказати, що це ті ж самі люди, які докладають неабияких зусиль для того, щоб справа проти Павла Барбула, яка слухається у Вищому антикорупційному суді, тривала якомога довше, незважаючи на відсутність складу злочину, постраждалої сторони та збитків для держави. Невдовзі відбудеться чергове засідання ВАКС і було б дуже непогано, щоб суд звернув увагу на наведені вище факти та не опускався до рівня інформаційних кілерів.

А за Гугл навіть якось не зручно, невже настільки потужна компанія неспроможна привести свою рекламну діяльність у відповідність до власних правил, а може якщо звернувшись до сервісу Google Ads, то вони і цей текст просувати будуть не менш завзято. Шкода що під приціл потрапив Павло Барбул. Проте це буде для багатьох уроком, і ймовірно ми будемо пильніше перевіряти джерела інформації.

Последние новости