Найбільший суднобудівний завод РФ позбудеться майже всіх співробітників: названі причини
У РФ Хабаровський суднобудівний завод скоротить 70% персоналу до кінця жовтня 2025 року через відсутність замовлень і хронічну фінансову нестабільність.
Один із найбільших суднобудівних заводів Далекого Сходу Хабаровський суднобудівний завод (ХСЗ) оголосив про масштабне скорочення: під удар потрапляють 70% працівників. Причиною названо "відсутність обсягів виробництва" та нестачу замовлень, що ставить під питання подальшу конкурентоспроможність підприємства, передає Dialog.UA.
Наказ про скорочення підписано генеральним директором ХСЗ Михайлом Боровським 10 липня 2025 року та планується завершити всі заходи до 31 жовтня поточного року. Середня кількість працівників на заводі у 2023 році становила 505 осіб, а до 2024 року знизилася до 293 співробітників. Після анонсованого скорочення на підприємстві залишиться близько 90 осіб.
ХСЗ, заснований 1953 року, спеціалізується з будівництва морських тральщиків і кораблів протичовнової оборони, та навіть виконує цивільні замовлення. В останні роки завод випускав обмежені цивільні судна, включаючи два крабові судна "Омолон" і "Кедон", а також землесос "Амурський-203". Військові замовлення здобути не вдалося, незважаючи на обговорення з 2018 року про відновлення виробництва десантних катерів на повітряній подушці.
Експерти зазначають, що віддаленість заводу від металургійних підприємств та виробників комплектувальних, висока трудомісткість і застаріла матеріальна база роблять його неконкурентоспроможним усередині Об'єднаної суднобудівної корпорації.
У 2024 році виручка ХСЗ скоротилася на 72% - до 336 млн рублів, чистий збиток зріс на 5% - до 638,6 млн рублів. Чисті активи підприємства останні три роки залишаються негативними, що викликало сумніви аудиторів у можливості заводу продовжувати діяльність безперервно.
На думку керівника освітньої програми "Економіка" Президентської академії у Санкт-Петербурзі (РАНХіГС) Дмитра Десятниченка, хронічна низька фінансова стійкість і неефективна виробнича кооперація - ключові проблеми більшості суднобудівних заводів.
Як раніше Dialog.UA повідомляв, ремонт російського бойового протичовнового корабля "Адмірал Чабаненко" затягнувся на 11 років, і експерти прогнозують його консервацію.
Також нагадаємо, в РФ обговорюють можливість списання єдиного авіаносця "Адмірал Кузнєцов" до завершення його ремонту, що розпочався у 2018 році.
Останні новини
The Telegraph назвала зустріч Трампа та Путіна найнебезпечнішим моментом війни для Зеленського
12:57"Сенсацій не буде", – Фесенко розповів, чого очікувати від переговорів Трампа та Путіна на Алясці
12:06Мають чітке уявлення про те, кого вони атакують: дрони окупантів полюють не тільки на ЗСУ – Sky News
07:10