17 вересня 2025, 16:15

В економіці Росії новий тривожний сигнал: такого не було з 2022 року

Російська авіаційна галузь знову падає: вперше за три роки пасажиропотік пішов униз; економіка буксує, та це відразу відбивається на повітряних перевезеннях у країні.

Пасажиропотік російських авіакомпаній вперше з 2022 року пішов униз: за перше півріччя вони перевезли 50,8 млн пасажирів. Порівняно з 2024 роком спад становив майже 5% улітку. Ці цифри лише на перший погляд незначні є першими ознаками падіння галузі за останні три роки.

Про це повідомляє "Агентство".

Тривожний сигнал

Авіазв'язок для Росії – питання виживання. Це країна величезних відстаней, де авіація відіграє роль "залізниці у небі". І якщо пасажиропотік знижується, то економіка буксує: люди менше літають, бізнес скорочує відрядження, міжнародні рейси залишаються обмеженими.

Звідки падіння

Влада визнає перебої у московських і регіональних вузлах через атаки дронів. Але це лише частина картини. Економіка сповільнюється, доходи населення падають, а ціни на квитки зростають. Для порівняння: у 2019 році за літо російські авіалінії перевозили на 8 млн пасажирів більше, ніж зараз.

У 2023 та 2024 роках фіксувалося зростання, але тепер почалася стагнація. Це погано не тільки для пасажирів, але і для всієї транспортної системи: скорочення потоків означає менше грошей в авіакомпаній, більше боргів та ризик нових банкрутств.

По суті, Росія знову повертається на початок 2020-х, коли галузь опинилася на межі виживання. Різниця лише у тому, що тепер до пандемії додалися санкції, війни та внутрішня економічна стагнація.

Раніше Dialog.UA повідомляв, що Кремлю довелося назавжди поховати свою авіаційну новинку.


Автор: Марк Ворошилов

Останні новини