24 червня 2025, 13:27

Завод, який виробляє електроніку для військової та цивільної авіації РФ, призупинив роботу: названо причину кризи

Найбільший виробник силових напівпровідників для потреб оборонки та цивільної авіації у Росії опинився на межі банкрутства.

Завод, який виробляє електроніку для військової та цивільної авіації РФ, призупинив роботу: названо причину кризи

Найбільший виробник силових напівпровідників для потреб оборонки та цивільної авіації у Росії опинився на межі банкрутства. Завод "Оптрон-Ставрополь", що випускає електроніку для літаків "МіГ", "Ту", "Су" та "Сухий Суперджет", зупинив роботу. Причиною було провальне держоборонзамовлення, передає Dialog.UA.

Як повідомляє росвидання CNews, підприємство "Оптрон-Ставрополь" з березня 2025 року офіційно оголосило простювання та більше не виконує виробничих зобов'язань. За даними компанії, збитки за 2024 перевищили 149 мільйонів рублів, а до червня кредиторська заборгованість досягла 230 мільйонів. Зірвано постачання за державними контрактами, рахунки заарештовано, а борги з податків, зарплати та комунальних послуг продовжують зростати.

Гендиректор Павло Бондаренко пояснив, що основна причина кризи - у заниженій ціні, встановленій військовими на продукцію. За його словами, за собівартості одного діода у 3600 рублів Міноборони закладало у контрактах ціну у 2600, що робило виробництво збитковим. За 2023 збитки склали 102 мільйони рублів, у 2024 - вже 149 мільйонів. Завод почав скорочувати персонал.

Криза на підприємстві триває не перший рік. Як зазначається, ще у 2021 році завод попереджав про можливе закриття, тоді обсяги замовлень обчислювалися лише десятками мільйонів рублів, а в окремі періоди підприємство залишалося без контрактів.

В Асоціації російських розробників і виробників електроніки пояснили, що завод підтримував так звані "хвостові технології" - застарілі рішення, які потрібні виключно в оборонці та не мають комерційного потенціалу.

Як раніше Dialog.UA повідомляв, російська авіакомпанія S7 Airlines скасувала частину рейсів на тлі нестачі запчастин і технічних складнощів з обслуговуванням свого авіапарку.

Також, нагадаємо, російські авіакомпанії визнали зростання кількості виведених з експлуатації літаків, пояснюючи це неможливістю повноцінно обслуговувати та ремонтувати закордонні повітряні судна через санкційні обмеження.

Автор: Светлана Романенко

Останні новини