Amazon без ілюзій: як побудувати бізнес на $4 млн на рік
В даний час Amazon є найбільшим електронним ринком планети. Сотні тисяч продавців щодня продають товари від авторучок до великогабаритних садових меблів.
За вражаючими цифрами за обсягом продажу та кількістю
учасників електронного ринку стоять роки праці, перемог та ризиків. У
представленому інтерв'ю серійний підприємець, бізнес-коуч і власник 4
компаній у США, член асоціації та журі конкурсу престижної E-Commerce
& Digital Marketing Association, лауреат премії Ukrainian Business
Award в номінації «Підприємець року - 2025» Анатолій Чичкалюк
розповідає, що потрібно маркетплейсе - не результат випадкового везіння,
а результат системної роботи та застосування непередбачуваної
стратегії.
- Анатолію, як Ви опинилися в електронній комерції?
-
Я досить практично підійшов до цього питання, тому що Amazon став
логічним продовженням моєї багаторічної діяльності. За освітою я митний
брокер і до 2020 року працював за фахом у великих міжнародних компаніях,
займався імпортом домашнього текстилю, будівельних матеріалів. З
інтересу пробував самостійно продавати на популярних на той час OLX,
Rozetka та Prom.ua.
Купуючи
невеликий товар зі США, познайомився з підприємцями з Amazon, на їх
запрошення інвестував у їхні проекти, спостерігав за механікою
закупівель та продажів. Коли відчув, що маю достатні знання, щоб
працювати самостійно, відкрив власну компанію.
- Розкажіть про свої компанії. Який етап на Вашу думку виявився найскладнішим?
-
Netex Noex - компанія, що реалізує товари на маркетплейс. Зареєстрував у
2020 році, пізніше у 2023 році перевів у Флориду. Перші два роки
компанія працювала майже без прибутку: усі зароблені кошти витрачав на
податки, бухгалтерію та повторну закупівлю товарів. І так по колу. Це
був досить тривалий процес, коли я пробував різні стратегії розвитку,
накопичував досвід, репутацію, довіру постачальників. Пізніше запустив
інші проекти: консалтингову компанію Stellar Sky Consulting,
автомобільний бізнес Optimism Auto та інвестиційну компанію Synthetix
Capital.
- 2023 став складним для продавців Amazon з СНД. Як Вам удалося подолати кризу?
-
2023 запам'ятався мені посиленням правил верифікації акаунтів. Багатьом
підприємцям заблокували профілі, заморозили виплати. Це означало, що
вони ризикували втратити товар і отримати гроші. Мій обліковий запис
успішно пройшов верифікацію. Тоді я подумав, а що якщо я допоможу
власникам заблокованих акаунтів продати їхню продукцію? Почав
співпрацювати у цьому напрямі та зміг повернути їм хоча б частину
вкладених коштів. Плюс така стратегія розширила асортимент товарів на
моєму обліковому записі та зміцнила позиції компанії на майданчику.
До
2024 року продажі Netex Noex помітно зросли і досягли сотні тисяч
доларів на місяць, а до 2025-го зросли втричі. Також ми з командою
провели аналітичні дослідження та вибудували гарний баланс між
маржинальними та оборотними товарами. Сьогодні оборот становить $12–16
тис. на день, це $300–320 тис. на місяць, близько $4 млн. на рік.
Це
дозволило мені отримати кредити від американських банків та напрацювати
позитивну кредитну історію компанії. Це відкриває нові можливості
співпраці з лендінгвими компаніями, тому що для них я є надійним
партнером.
– Які плани у Вас на найближче майбутнє?
-
Найближчі плани – відкриття офлайн-магазину. Він потрібний не для моїх
покупців на Amazon, а для постачальників товарів, з якими співпрацюю.
Багато виробників працюють виключно з компаніями, які мають фізичну
точку. Для Netex Noex це привабливо тим, що компанія зможе отримати
доступ до великих партій товару та спеціальних умов, які не доступні
онлайн-продавцям. Я бачу в цьому інструмент, який допоможе мені
масштабуватись до цільових $500 тис. на місяць.
Крім цього я зі своєю
командою займаюся консалтингом для підприємців-початківців електронної
комерції. Ми проводимо аудит облікових записів, аналізуємо стратегії,
при необхідності їх коригуємо, іноді беремо повністю під управління
обліковий запис та продажі. Ця діяльність приносить ще $8-12 тисяч на
місяць.
- У 2024 році Вас запросили до членів журіконкурсу E-Commerce & Digital Marketing Association. Ацьогорокуви – лауреат Ukrainian Business Award уномінації «Підприємецьроку – 2025». Поділіться, яке значення має для Вас таке визнання?
- Для мене важливо не лише розвивати бізнес, ай ділитися своїм досвідом, напрацюваннями. Як журіконкурсу я маю можливість формувати стандарти галузі, пропонувати підприємцям нові стратегії та нестандартні рішення. Тим самим допомагати їм будувати стійкі бізнес-моделі. Крім того, це корисно і для мене. Адже я теж маю досвід, а це ключ для постійного розвитку. Щодо перемоги у вітчизняному Ukrainian Business
– Які рекомендації Ви можете дати тим, хто планує виходити на Amazon?
1.
Першочергове – це дисципліна. Не можна розслаблятися, побачивши
незначний успіх. Обов’язково плануйте та суворо контролюйте виконання
завдань.
2. Аналітика. Не потрібно «всліпу» продавати. Розраховуйте маржинальність товарів, тестуйте різні ніші.
3. Дотримуйтеся балансу. Маржинальні позиції приносять прибуток, а оборотні – обсяг.
4. Формуйте кредитну історію. Вона прискорить зростання компанії та відкриє доступ до кредитних ліній.
5. Завжди будьте готові до змін, до плану «Б». Немає нічого постійного.
– Що Ви вважаєте ключем до успіху в електронній комерції?
–
Універсальних методів не існує. Ті рекомендації, які працювали вчора,
можуть бути неактуальними сьогодні. Тому успіх – це, мабуть, не певна
формула чи розрахунок, а вміння передбачати ризики, навичка адаптуватися
до будь-якої реальності та здатність швидко ухвалювати рішення.
Анастасія Югова спеціально для Діалог.UA
Последние новости
Отказ от Украины породит "еще один Афганистан", ставший примером ненадежности США, – Bloomberg
22:41Теплее нормы, но с погодными "качелями": синоптик рассказала, чего ждать в последние дни перед зимой
17:22